vliegen gordijn

Zoals gezegd in mijn vorige blog was ik begonnen met een vliegengordijn voor in onze bijkeuken.
Daar hing een gordijn wat helemaal aan zijn einde was na al die jaren en al een tijdje ben ik aan het denken hoe ik het anders en duurzaam/voordelig kan oplossen.
Ik dacht al aan macrame techniek, haken, kralen etc.

Uiteindelijk ben ik maar eens begonnen en is het een creatie geworden wat hangt aan het houtwerk van de voorganger en gemaakt is van Zpagetti garen, gehaakte slierten in kettingsteek, gekregen van diverse mensen als restant.
Omdat het twee verschillende bollen zijn geworden hing het ook verschillend.

Een paar nachten er speelgoed pannetjes aan gehangen voor het gewicht om de slierten uit te rekken tot handige lengte waarin ze niet zo lang zijn dat ze de komende jaren niet meer kunnen uitrekken.
Die pannetjes maakten een vrolijk geluid als je er langs liep, net koeienbellen in de alpen....

Ik besloot nog eens mijn kast in te duiken om te kijken naar een voordelige oplossing en die vond ik in het maken van (wederom gekregen) boetseerklei. Hier kleide ik naar voorbeeld van een houten kraal kralen van die ik twee dagen en nachten aan de lucht liet drogen.

Inmiddels waren de smalle slierten genoeg gerekt naar mijn zin, maar de dikke slierten waren wat weerbarstiger, dus die heb ik nu verzwaard met een klei kraal.
Al met al ben ik niet ontevreden over het eindresultaat. Hopelijk blijft het ook lang mee gaan.

As written in my former blog (not translated unfortunatly) I was started to make a bugcurtain.
the old one was broken many times and I am thinking for a long while witch tecnique I like to use.

Finally I started to chrochet long pieces of single crochet, made out of Zpagetti yarn, all left overs from other people. Because of the diferent yarn the parts where all diferent.

I solved that problem by making beads of clay (also given by people). First I tryed to make the same length to hang up some play panns from the children for weight. that made a sound of cowbells in the alps, very cosy but not that comfortable. The small pieces succeeded, but the thick ones where tough. These ones I finished with a clay bead.

In the end of all I am satisfied with the end result. Hopefully it will last for a while.

de oude situatie, aan elkaar geknoopte slierten

oude situatie


net opgehangen zonder verzwaring




de pannetjes voor het uitrekken, gezellig geluidje gaf het.
de kralen hangen eraan

close up van de kralen

van buitenaf, best strak resultaat toch?




Mijn volgende project staat alweer op de haaknaald....een nieuw gordijntje voor op onze slaapkamer, de oude is nu vier jaar oud en heeft letterlijk zijn kleur verloren. Tijd voor iets nieuws uit de voorraad! Hopelijk ook snel gedaan. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

poppenkleertjes

genaaide mega mindy cape

Gehaakte Polswarmers